Lily’s Tattoos

Lily Quiroga, one of my returning customers that came to document her tattoos. She is as smart as she is beautiful. Here is her story about her tattoos. In her own words and in Swedish… buy hey, there is always Google Translate ;)

Om mina tatueringar.
I våras lät jag göra min tredje tatuering och trots att jag självklart skrällde om den på FB och lovade att visa upp den så gick tiden och det blev inte av. Nu har jag dock låtit en riktig fotograf ta kort på mig med mina tattoos så här är resultatet.
Alla mina tatueringar har sin betydelse och anledning, vilket det gör dem speciella – för mig. Och visst måste man inte ha en ”djupare mening” med sina tatueringar men jag kommer nog aldrig vara en sån som tatuerar en bananklase på högra skinkan bara för att, si så där.

Efter att ha sett resultatet på mina bilder så känns det ändå som att det finns ganska många kala hudfläckar man skulle kunna göra någon mer tatuering på…  jag måste bara komma på vad först. En annan uppenbar sak jag inser är att det är god tid att börja träna lite rumpmuckler… hur jävla platt kan ett arsle bli liksom?! :S

/// Lilyrob

Egentligen hade jag aldrig haft en tanke på att tatuera mig så ingen blev mer förvånad än jag själv när en vän visade mig en bild och frågade ”Vad tycker du om den här?” och från inget till allt blev mitt svar: ”Den skulle man ha som tatuering!” och en vecka senare hade jag det, en symbol för kvinnokamp på vänster överarm, vänster självfallet, den kvinnliga sidan.

—–  •  —–

En klassiker för oss som har barn, nämligen att tatuera in deras namn. I mitt fall vart tatueringen i form av ett armband.

—–  •  —–

Tatuering nr 3 är en baby-panter och ett baby-lejon innanför konturen av ett hjärta och representerar mig och Gaby. När jag var liten kallades jag för La panterita, lilla pantern. Jag brukar skämta om att det är mitt krigsnamn eftersom jag är indian. Gaby är född i lejonets tecken och fick därför ”krigsnamnet” La leoncita, lilla lejonet. Tanken var att pantern skulle vara lite elakt busig fast ändå inte ond, och lejonet skulle vara snäll för Gaby är verkligen världens snällaste gos. Även om tatueringen inte blev exakt som bilden i min skalle så blev den ändå riktigt bra, så jag är mycket nöjd med den. Speciellt lejonet, för hon är såååååå sööööööt! :)

/// Lily

2 Responses to “Lily’s Tattoos”

  1. Margarita Says:

    Wow… interesting! To my mind Tattoo is such a bold step) Personally I don’t have any. And what about you, Tallee? Do you have one..?)))) I’ve seen few of your photos & I don’t remember anything of that kind))

    Like

    • You know, I don’t. I do not have any tattoos at all. I have been wanting to do something for over 15 years. But I can’t find something that would really be “me”. And it bugs me that it won’t come off if I get tired of it. I want a five year tattoo he he he he It’s hard for me to commit for life here So we will see … Maybe when I turn 50 I will do it as a present for myself :)

      Like

Leave a Reply

